Interview Winq met bestuursleden Kaneesha en Setara

Winqawards-website bewerkt.jpg

4 april 2020

van links naar rechts, ex-bestuurslid Sampa Westerlaken, voorzitter Kaneesha Nadal, United Airlines, ex-bestuurslid Damla, directeur Isjed Hussain

“De coronacrisis treft queer vluchtelingen extra hard”

Citaat uit het interview: "De coronacrisis heeft grote impact op de levens van queer vluchtelingen, die in veel gevallen acuut in een hevig sociaal isolement zijn beland. Stichting Prisma Groep, die zich inzet voor biculturele en islamitische LHBTQI+, werkt onverminderd hard om hen ook nu te ondersteunen. “We willen hun laten zien dat ze niet alleen zijn.”"

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

Citaat uit het interview: "Hoewel de maatregelen om de coronacrisis te bedwingen niemand ongemoeid laten, hebben ze op sommige lagen van de LHBTQ-gemeenschap een buitengewoon grote impact. “Veel mensen in onze achterban voelen zich momenteel eenzaam,” vertelt Kaneesha, “maar migrantenkinderen, die hier zijn geboren of al langer wonen, zoals wij, hebben vaak in ieder geval vrienden en familie, mensen die ze kunnen bellen, werk om zich op te focussen. Queer vluchtelingen worden extra hard getroffen door de coronacrisis. Degenen die zijn gevlucht vanwege hun geaardheid hebben vaak al hun familie en vrienden achter zich gelaten en belanden nu direct in een sociaal isolement.“"

Setara*: "In de videosessies wordt actief gevraagd naar de behoeftes van de doelgroep. Zo blijft er een wisselwerking, die er normaal ook is. Onze achterban helpt altijd bepalen wat het thema van onze activiteiten moet zijn."

Kaneesha: "Het bestuur besloot uiteindelijk de bijeenkomsten alsnog doorgang te laten vinden in de vorm van live videosessies. Zo kunnen we hen laten zien dat ze er niet alleen voor staan. Via de comments kunnen mensen alsnog met elkaar in gesprek gaan en kunnen wij vragen beantwoorden."

Ben jij geïnteresseerd in onze live meetings en ben jij een biculturele LHBTQI+ persoon? Klik op de onderstaande link voor de privé communitygroep. Accepteer de volgende groepsregels als je lid wilt worden van de groep. Als je geen facebook hebt, laat het ons weten, klik hier om contact met ons op te nemen.

​

Are you interested in our live meetings and are you a bicultural LGBTQI+ person? Click on the link down below for the private community group. Please accept the following grouprules if you want to join the group. If you don't have facebook please let us know, click here to contact us.

---------------

​

De live meetings worden in het Engels gehouden.
Wij zijn nog bezig met het regelen voor vertalers (ook voor de toekomstige live meetings) die tijdens de meeting in de comment gedeelte de grote lijnen kunnen vertalen en de vragen/opmerkingen vanuit de bezoekers. Laat het ons weten welke vertaling jij nodig hebt.
(Nederlandse vertaling is aanwezig)

The live meetings are held in English.
We are still in the process of arranging translators (also for future live meetings) who can now translate the main lines and questions/comments from the visitors in the comment section. Let us know which translation you need.
(Dutch translation is available)

FB-Banner-Size newprideflag.png

* Deze naam is wegens privacyredenen gefingeerd. Setara’s echte naam is bij de stichting bekend.